Nenuleiskime matematikos egzamino kartelės – ugdykime gebėjimus ją pasiekti!


Parašų: 477


  • Autorius: Iniciatyvos „Nenuleiskim kartelės“ organizatoriai
  • Adresuota: LR Vyriausybė
  • Kategorija: Švietimas

Matematikos žinių reikia visiems – šiuolaikinėje darbo rinkoje, STEAM ir kūrybinėse srityse, inovacijomis grįstoje ekonomikoje, asmeniniame gyvenime.
Matematikos egzaminas yra ne tik švietimo klausimas – matematikos žinių lygis lemia visos šalies ateitį.


Kodėl svarbu išlaikyti privalomą matematikos egzaminą, stojant į aukštąsias mokyklas, ir nemažinti išlaikymo kartelės?

Matematika = geresnės vaikų galimybės ateityje: didesnės pajamos, lankstesnė karjera, aukštesnė kvalifikacija, geresni kritinio mąstymo ir gyvenimo įgūdžiai.
Matematika = stipresnė valstybė: daugiau inovacijų, aukštesnis konkurencingumas, mažesnė socialinė nelygybė, atsparumas grėsmėms.

Kokias rizikas kelia kartelės mažinimas ar egzamino atsisakymas?

Ekonomikai: silpnėja šalies gebėjimas augti, kurti inovacijas ir aukštos pridėtinės vertės darbo vietas
Darbo rinkai: mažiau galimybių jaunimui siekti gerai apmokamų darbų, persikvalifikuoti
Valstybės saugumui: prastesnius įgūdžius turinti visuomenė yra pažeidžiamesnė dezinformacijai
Valstybės pažangai: tolstame nuo Lietuvos strateginių tikslų tapti aukštųjų technologijų ir žinių ekonomika

Raginame Vyriausybę:

→ Išsaugoti privalomą matematikos egzaminą stojant į aukštąsias mokyklas
→ Nemažinti išlaikymo kartelės
→ Nedelsiant imtis ilgalaikių sprendimų, kurie padėtų visiems mokiniams įgyti reikiamų žinių ir būti pasiruošus matematikos egzaminui

Pasirašykite, jei norite stiprios, lygiateisės ir ateičiai pasiruošusios Lietuvos!

Iniciatyvos organizatoriai: „EdTech Lithuania“ ir „Švietimas #1”
Iniciatyvą palaiko: „Unicorns Lithuania“, „Investors forum“, Lietuvos pramonininkų konfederacija, ISM vadybos ir ekonomikos universitetas, Kauno technologijos universitetas, Lietuvos matematikos mokytojų asociacija, Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija, „Devbridge Foundation“, Mariaus Jakulio Jason fondas, Kazickų šeimos fondas, „Lietuvos Junior Achievement“ ir kiti.



Detaliau apie mūsų siūlomus ilgalaikius sprendimus:


Egzaminų patikimumas. Užtikrinti nepriekaištingą egzaminų administravimą, sklandžią egzamino eigą bei aiškiai priskirtas atsakomybes, kad egzaminai vyktų be techninių ir organizacinių nesklandumų. Užduočių kokybė turi atitikti ugdymo turinį taip, kad neliktų vietos interpretacijoms. Stiprinti akademinį sąžiningumą ir užkirsti kelią galimam nusirašinėjimui.

Ugdymo programos ir turinys. Peržiūrėti matematikos bendrojo ugdymo programos turinį ir apimtį, atsižvelgiant į realų pamokų skaičių. Temos, jų apimtis, įgyjami įgūdžiai ir nagrinėjimo gilumas turi būti vienodai suprantami visiems: mokiniams, mokytojams, egzamino užduočių sudarytojams ir vertintojams. Užtikrinti matematikos vadovėlių bei skaitmeninių mokymosi priemonių prieinamumą. Parengti pavyzdines užduotis kiekvienam mokymosi lygiui;

A ir B lygio skirtumai. Aiškiai aprašyti, kuo skiriasi A ir B lygio matematikos programos, kaip nagrinėjant tas pačias temas turi skirtis mokinių pasiekimai bei įgūdžiai. Peržiūrėti B lygio programą, kad ji atitiktų ir kitų mokslo krypčių (humanitarinių, socialinių ir kt.) mokinių poreikius. Mokiniai turi turėti visą reikalingą informaciją dar prieš renkantis matematikos lygį, ir suvokti, kokią įtaką tai daro stojimui į aukštąsias mokyklas.

Pagalba mokytojams. Užtikrinti kokybišką mokytojų paruošimą egzaminui, teikiant prieinamą, savalaikę, patikimą ir kokybišką informaciją ir seminarus apie užduoties struktūrą, reikalavimus bei pokyčius atsižvelgiant į užduočių ir lygių diferenciaciją.

Duomenimis grįsti sprendimai. Rinkti duomenis ir analizuoti pagrindines žemų matematikos VBE pasiekimų priežastis, atliepiant socialinės atskirties ir žemesnių gebėjimų mokinių poreikius. Užtikrinti, kad nebūtų priimami skuboti sprendimai, o visi klausimai būtų nagrinėjami išsamių diskusijų metu, įtraukiant visas suinteresuotas grupes. Skatinti duomenimis grįstų sprendimų priėmimo praktiką.



„Nenuleiskim kartelės“ – tai pilietinė iniciatyva, siekianti išsaugoti privalomą matematikos egzaminą stojant į aukštąsias mokyklas ir išlaikyti esamą jo kartelę. Ji vienija visus, kuriems rūpi Lietuvos ateitis – nuo mokytojų iki verslo lyderių. Mūsų pozicija – švietimui reikia ne nuolaidų, o kokybės, lyderystės ir ilgalaikių sprendimų, padedančių kiekvienam mokiniui pasiruošti sėkmingai ateičiai.

Daugiau informacijos: nenuleiskimkarteles.lt













# Vardas Komentaras
1 Ramūnas (Kaunas)
2025-08-26 / 13:23
Matematikos mokytojai nuo 5 klasės turėtų būti periodiškai testuojami, kad būtų užtikrinta – jie tikrai geba tinkamai dėstyti ir parengti mokinius egzaminams....
2 Asta (Kaunas)
2025-08-26 / 13:10
Mokiniams trūksta vadovėlių ir tinkamų priemonių mokytis – vieni mokosi iš senų, kiti iš viso be jų. Neatsitiktinai dalis vaikų, išvykę į užsienį, sėkmingai baigia universitetus, o Lietuvoje daugelis vos išlaiko ar net neišlaiko valstybinių egzaminų. Reikia ne žeminti kartelę, o gerinti ugdymo kokybę.
3 Aivaras
2025-08-06 / 10:56
Labai pritariu, jog kartelės negalima žeminti. Matematika- visų mokslų motina!
4 Vytautas (Vilnius)
2025-07-26 / 15:02
Nepritariu mažinimui. 35 balai iš 100 ir taip yra žemiau plintuso.
5 Andrius (Radviliškis)
2025-07-25 / 10:20
Reikia pakelti kartelę švietimo ministerijai, jos vadovams, o ne nuleisti egzaminų rezultatams.
6 Vladas (Kaunas)
2025-07-23 / 17:29
Sureikšminkime matematikos pradmenų svarbą šiuolaikinės visuomenės gyvenime. Tinkamai išugdykime mūsų jaunąją kartą taip, kad vertinant ugdymo rezultatus nereikėtų taškų nei pridėti, nei atimti. Neleiskime valdininkams butaforiškai reguliuoti nepakankamo ugdymo ar netinkamo jo įvertinimo rezultatų.
7 Marius (Vilnius)
2025-07-22 / 23:37
Manau, kad matematikos egzaminas turėtų likti privalomas stojant, nes tai apibendrinamasis loginio mąstymo ir gebėjimo mokytis įvertinimas. Taip pat kartelė neturėtų būti žeminama. Galima koreguoti taškus dėl nekorektiškų užduočių, skirti daugiau pastangų išlaikymui, bet kai kurių egzaminų buvusi 16 ar kiek taškų kartelė išlaikymui yra tiesiog juokinga. Ne, labiau graudu.
8 Smiltė (Vilnius)
2025-07-22 / 21:42
Aš siūlyčiau kelti kartelę, bet šią akimirką tiek to - bent jau nenuleiskim
9 Rita (Vilnius)
2025-07-22 / 18:45
Pritariu, kad matematikos egzaminams nebūtų žeminama kartelė
10 Eglė
2025-07-22 / 18:33
Labai pritariu, jog kartelės negalima žeminti. Matematika- visų mokslų motina!
11 Aleksas (Šiauliai)
2025-07-22 / 18:08
Manau, didesnė problema yra ne matematikos egzaminas, o balų pridėjimas.
12 Martynas (Visaginas)
2025-07-22 / 18:00
Matematika ugdo kritinį mąstymą, atveria kelius į aukštesnį išsilavinimą, geresnes darbo vietas ir atsparumą dezinformacijai. Privalomas egzaminas – būtinas standartas, o ne kliūtis. Kartelės nuleidimas reiškia ne pagalbą mokiniui, o atsisakymą pasirūpinti jo ateitimi. Palaikau šią iniciatyvą – už stiprią, išsilavinusią ir pasiruošusią Lietuvą.
13 Agnė (Skuodas)
2025-07-22 / 17:56
Matematika visų mokslų motina. Nepamirškime jos :)
14 Ernestas (Vilnius)
2025-07-22 / 17:47
Kaip būsimas dvylitkokas, galiu sakyti, kad matematikos pirma dalis VBE buvo be galo lengva, tai, kad žmonės nesugeba net išlaikyti, įrodo, kad jie yra tušti, kvaili, nesugebantys parodyti net minimalios kompetencijos šioje technologinėje visuomenėje
15 Živilė
2025-07-22 / 16:07
Už peticiją. Kartelės nemažinti, tačiau didesnė problema dalyko turinyje, mokymo metodų taikymo.
16 Vaiva (Vilnius)
2025-07-22 / 14:15
Ne žemesnė kartelė, o tinkamos BUP ir mokymo(si) priemonės būtinos.
17 Eglė
2025-07-22 / 14:03
Pasirašau už idėją, nors problemos ne kartelėje, o mokymo turinyje ir vertinimo organizavime.
18 Matas (Klaipėda)
2025-07-22 / 13:58
Išlaikykim mokymosi kartelę, pagalvojus apie dabartinį jaunimą - ateina neviltis dėl Lietuvos ateities