Prieš kemperių apmokestinimą neadekvačiais taršos ir registracijos mokesčiais
Parašų: 664
Statusas: Naujojo automobilių taršos mokesčio projektas atidėtas, planuojami pakeitimai.
€ Paramos: < 20 EUR
Pasiekus 100 parašų ir 250 EUR paramos, peticija bus priimta administravimui VŠĮ Peticijos.- Autorius: Valdas Valiukevičius
- Adresuota: Lietuvos Premjerei I.Šimonytei, Aplinkos apsaugos Ministrui S.Gentvilui, Lietuvos Respublikos Seimo Aplinkos apsaugos komitetui,
- Kategorija: Aplinkosauga
Pasisakome prieš kemperių apmokestinimą neadekvačiais taršos ir registracijos mokesčiais, prilyginamais komerciniams automobiliams.
Šiuo metu egzistuojantis mokestis neskatina įsigyti naujesnių ir švaresnių kemperių, nes jis nustatomas pagal automobilio svorio ir galios santykį. Nesvarbu, ar kemperis pagamintas 1990, ar 2020 metais, savininkas, registruodamas automobilį, mokės tiek pat. Pavyzdžiui, 2005 metų dyzelinis "Volkswagen Passat", per metus nuvažiuojantis 30-50 000 km, apmokestinamas 200 Eur mokesčiu, o tų pačių metų kemperis, kuris per metus nuvažiuoja 2000 km, apmokestinamas 2-3 kartus brangiau. Nes kemperis sveria daugiau.
Panašiu principu, atsižvelgiant į automobilio svorį, planuojama kurti taršos mokesčio sistemą. Tad kemperių savininkai vėl bus nuskriausti, nes kemperiai sveria apie 3-4 tonas.
Kemperiai turi būti išskirti į atskirą transporto priemonių kategoriją, nes:
1. Tai transporto priemonės leidžiančios žmogui ilėstis ir pažinti pasaulį.
2. Tai yra sodyba ant ratų, o pastarosios juk niekas neapmokestina, nors ji teršia aplinką šildoma medžiu ar anglimi.
3. Kemperiai nuvažiuoja per metus labai nedidelius atstumus - dauguma 1000 -2000 kilometrų.
4. Daugiau nuvažiuojantys kemperiai juda užsienio šalyse, tad nelogiška mokėti taršos mokesčių Lietuvoje.
5. LIetuvoje užregistruota tik per 2000 kemperių. Toks kiekis mažai riedančių transporto priemonių neturi jokios įtakos taršai.
6. Didelis taršos mokestis, apskaičiuojamas pagal kg ir kw santykį verčia pirkti dar senesnius kemperius, o ne atvirkščiai.
7. Manome, kad kemperiai turi būti išskirti į atskirą mokestinę kategoriją, kaip istoriniai automobiliai.
Mes ne prieš mokesčius, tačiau jie neturi varžyti žmogaus laisvės ir skatinti progresą!
- 37
- 0
- 19K
- Parašai
- Komen. (58)
- Žemėlapis
- Kopijuoti nuorodą
Data | Rezultatas | |
---|---|---|
2021-09-24 | Kreipimasis dėl kemperių apmokestinimo taršos ir registracijos mokesčiais įregistruotas LR Vyriausybės peticijų registravimo žurnale (registracijos Nr. PC-38). | |
2021-10-15 | Gautas atsakymas iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės peticijų komisijos: "Lietuvos Respublikos Vyriausybės peticijų komisija 2021 m. spalio 14 d. posėdyje sprendė Jūsų kreipimosi dėl kemperių apmokestinimo taršos ir registracijos mokesčiais pripažinimo peticija klausimą. Posėdžio metu Komisijos nariams kilo neaiškumų, kokį teisinį reguliavimą Jūs norėtumėte keisti – ar šiuo metu galiojančio Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo nuostatas, ar rengiamo Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII2690 pakeitimo įstatymo projekto nuostatas." | |
2021-10-19 | Lietuvos Respublikos Vyriausybės peticijų komisijai išsiųstas atsakymas, pasitikslinus su peticijos autoriumi: siūloma keisti rengiamo Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII2690 pakeitimo įstatymo projekto nuostatas. Laukiama atsakymo. | |
2021-10-21 | Gautas atsakymas iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės peticijų komisijos, jog reikalavimai ir siūlymai dėl kemperių apmokestinimo taršos ir registracijos mokesčiais yra susiję su įstatymų pakeitimu, ko peticijų komisija nesprendžia. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 9 straipsnio 4 dalimi, Vyriausybės peticijų komisijoje gautas pareiškėjų kreipimąsis dėl kemperių apmokestinimo taršos ir registracijos mokesčiais paliktas nagrinėti Vyriausybės kanceliarijoje. | |
2021-10-29 | Kreipimasis perduotas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai. | |
2021-11-24 | Gautas LR Aplinkos Ministerijos atsakymas, kad rengiant Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo projektą buvo iš dalies atsižvelgta į peticijos autoriaus Valdo Valiukevičiaus kpreipimęsi išdėstytus siūlymus dėl kemperių apmokestinimo:
- Projekte nebeliko registracijos mokesčio.
- Kemperių valdytojams reikėtų mokėti tik metinį taršos mokestį, kurio dydis priklausys nuo dalyvavimo eisme trukmės.
Įstatymo projektą galite rasti čia: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/b510f440491911eca442ce6d75941970 Projektas atiduotas svarstyti Vyriausybei. Laukiama svarstymo datos. | |
2021-12-15 | Naujojo automobilių taršos mokesčio projektas atidėtas, planuojami pakeitimai. |
# | Vardas | Komentaras |
---|---|---|
1 |
Neskelbiama
2022-01-07 / 09:46
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
2 |
Algirdas
2021-12-19 / 20:15
|
Taršos mokesti turi būti kuro kainoje. Daug važiuoji, daug taršos. Auto stovi "ant kaladžių" neterši, nemoki.... Paprasta ir aišku. |
3 |
Tomas
(Garliava)
2021-12-16 / 01:05
|
Prieš kemperių apmokestinimą neadekvačiais taršos ir registracijos mokesčiais |
4 |
Neskelbiama
2021-11-19 / 22:34
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
5 |
Neskelbiama
2021-09-27 / 19:08
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
6 |
Neskelbiama
2021-09-05 / 09:18
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
7 |
Neskelbiama
2021-09-04 / 17:13
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
8 |
Neskelbiama
2021-09-04 / 13:55
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
9 |
Neskelbiama
2021-09-03 / 13:03
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
10 |
Neskelbiama
2021-09-03 / 08:58
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
11 |
Neskelbiama
2021-08-24 / 20:59
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
12 |
Neskelbiama
2021-08-24 / 20:53
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
13 |
Neskelbiama
2021-08-23 / 10:23
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
14 |
Neskelbiama
2021-08-22 / 17:10
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
15 |
Neskelbiama
2021-08-22 / 10:18
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
16 |
Neskelbiama
2021-08-20 / 23:02
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
17 |
Neskelbiama
2021-08-19 / 09:40
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
18 |
Neskelbiama
2021-08-18 / 20:58
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
19 |
Neskelbiama
2021-08-18 / 19:43
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
20 |
Neskelbiama
2021-08-18 / 14:03
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
21 |
Neskelbiama
2021-08-18 / 05:21
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
22 |
Neskelbiama
2021-08-17 / 13:42
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
23 |
Neskelbiama
2021-08-17 / 09:47
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
24 |
Neskelbiama
2021-08-17 / 08:27
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
25 |
Neskelbiama
2021-08-16 / 23:49
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
26 |
Neskelbiama
2021-08-16 / 23:06
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
27 |
Neskelbiama
2021-08-16 / 22:12
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
28 |
Neskelbiama
2021-08-16 / 22:05
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
29 |
Neskelbiama
2021-08-14 / 19:51
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |
30 |
Neskelbiama
2021-08-13 / 17:43
|
Šis įrašas yra nebeaktualus, todėl neberodomas |