Nesklandumai abiturientų anglų kalbos VBE
Parašų: 1 998
Statusas: Apibendrinimas
€ Paramos: 250.00 EUR
- Autorius: Abiturientai
- Adresuota: Nacionalinė švietimo agentūra
- Kategorija: Švietimas
Gerbiami NŠA nariai,
Mes, abiturientai, teikiame šią peticiją dėl nesklandumų valstybiniame anglų egzamine, kuris vyko 2024m. birželio 7d.
Pirmiausia, klausymo užduotyje anglų kalbos garso įrašas buvo itin prastas. Nėjo suprasti apie ką yra kalbama dėl įrašo kokybės bei kalbančiųjų akcento. O tuo tarpu įrašo pradžioje skambėjusi lietuvių kalba - visiškai be trikdžių. Garso kokybė tobula. Atrodo, kad specialiai abiturientai yra kirsdinami. Jau kelinti metai dvyliktokai skundžiasi klausymo užduotimi ir NŠA niekaip nesuranda sprendimo šiai problemai. Gal pagaliau atėjo ta lemtinga diena?
Antra, du paskutiniai skaitymo dalies tekstai buvo C1 lygio (tai matoma pagal žodyną, kuris buvo vartojamas tuose tekstuose). Tekstai tikrai yra sunkūs, juose kalbama apie dabartines problemas, kurias suprasti nėra lengva eiliniam abiturientui.
Mokyklose aukščiausias mokomas anglų kalbos lygis yra B2, o C1 įgyjamas tik universitetuose.
Galiausiai, remiantis paskutiniųjų metų tendencijomis, anglų kalbos egzaminas yra tas, kuriame abiturientai lengvai gaudavo šimtukus. Kas atsitiko šiais metais? Kodėl šį kartą dvyliktokams yra sumažinta ši galimybė vos ne kelis kartus? Juk šimtukas iš egzamino turėtų reikšti pilnai įgyvendintą programos lygį (kuris šiuo metu yra B2), argi ne tiesa? Tai kodėl tie, kurie nori pasiekti šimtuką, turi papildomai mokėti C1 lygį?
Greitai ir užtikrintai akyse prastėja rezultatai, žlunga kognityviniai, analitiniai gebėjimai, įgūdis orientuotis neapibrėžtumo sąlygomis, konceptualus mąstymas ir sudėtingų problemų sprendimas, kūrybiškumas ir gebėjimas nuolat mokytis. Tai yra nebeįmanoma, kai sąlygos tokios ir kartelė neadekvati, netikslinga ir varžanti mus, įsprausdama į tokius rėmus, kurie smaugia ir neleidžia mums augti, skleistis jokiomis prasmėmis. Aistros nebeliko. NŠA, jūs sugebėjot nužudyti ir aistrą...
Mes reikalaujame teisybės.
Mums nereikia atsiprašymų (kaip už NŠA padarytas gramatines klaidas, kurias puikiai matėme valstybiniame lietuvių kalbos egzamine).
Mums reikia, kad NŠA pradėtų veikti ir bent KARTĄ atsižvelgtų į moksleivius, kad bent KARTĄ pasielgtų žmogiškai.
Kiekvienas veiksmas turi atoveiksmį. Ne tik valstybiniame fizikos egzamine galioja ši taisyklė, bet ir realiame gyvenime.
Norime, kad būtų suteikta galimybė perlaikyti anglų VBE su normaliomis, mūsų lygį atitinkančiomis užduotimis ARBA nuolankiau vertinkit klausymo ir skaitymo dalies užduotis, pridėkit taškų. Čia mažų mažiausia ką Jūs galėtumėt padaryti!
Pagarbiai,
abiturientai
- 246
- 69
- 43K
- Parašai
- Komen. (265)
- Žemėlapis
- Kopijuoti nuorodą
Data | Rezultatas | |
---|---|---|
2024-08-01 | Gautas atsakymas iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus Aido Aldakausko į portalo Peticijos.lt nepriklausomo juristo liepos 4 d. išsiųstą kreipimąsi dėl nesklandumų abiturientų anglų kalbos VBE. Visą atsakymą skaitykite čia. | |
2024-08-01 | Portalą Peticijos.lt atstovaujantis nepriklausomas juristas Marius Kadelskas, įvertinęs gautą adresato, kuriam buvo išsiųsta iniciatyva, atsakymą, pateikė savo apibendrinimą: Iniciatyvos prašymas:
|
# | Vardas | Komentaras |
---|---|---|
1 |
Alina
2024-06-18 / 11:27
|
Egzaminas neatitinka lygio,buvo universitetinis lygis. |
2 |
Aušrius
2024-06-18 / 10:22
|
Klausymo užduoties įrašas buvo itin blogas, buvo beveik neįmanoma suprasti kas yra sakoma. |
3 |
Roberta
(Klaipėda)
2024-06-15 / 16:10
|
Egzamino lygis buvo C1, o užduotys buvo klaidinančios. Trečioje klausymo užduotyje, pirmojo kalbėtojo skiltyje tinka du atsakymai, kurie vienas kitam yra sinonimai. Tai visiškai sugriauna egzamino reikšmę. Ar Jūs norite patikrinti mūsų anglų k. žinias, ar siekiate specialiai suklaidinti mokinius? |
4 |
Urtė
2024-06-15 / 10:40
|
Klausimo ir skaitymo užduotys tikrai nebuvo B2 lygio. Pati net susimasčiau, kaip anglų k. egzaminas galėjo būti sunkesnis už matematikos. |
5 |
Justas
2024-06-14 / 18:27
|
Anglų egzamino užduotys buvo nepritaikytos mokyklos mokomam lygmeniui. |
6 |
Liepa
2024-06-14 / 17:50
|
Anglu kalbos egzaminas neatitiko standartinio egzamino reikalavimų. Skaitymo/klauaymo dalyje buvo vartojami C1 lygio žodžiai, kurie nepriklauso mokykliniam kursui, kuris yra B2 lygio. Klausymo dalyje buvo trigdžių, kurie buvo pačiame įraše. Klausymo dalyje buvo sunku suprasti kontekstą ir ko klausiama. Šis egzaminas parodo, jog norima ,,pakišti koją" abiturientams ir tai kalbu kaip mokinė, kuri 10 klasėje spęsdama anglu kalbos egzaminą surinkdavau maksimalų taškų skaičių. |
7 |
Paulina
(Pakruojis)
2024-06-14 / 17:25
|
Anglų kalbos egzaminas buvo C1 lygio, ko mūsų mokykloje nėra mokoma. |
8 |
Luka
(Linkuva)
2024-06-14 / 17:17
|
Pagal švietimo planą, abiturientam nebuvo sudarytos palankios sąlygos mokytis C1 lygiui. Deja, mokyklose mus mokina B2 lygio, kas ir turėtų būti egzamine. Net ir stipriausi anglistai klasėje po egzamino išėjo su dideliais klaustukais. Švietimo ministerija, savo atsiprašymą už šį nesusipratimą galėtumėte parodyti, kaip vertinimą lyg tai būtų B2 lygio VBE. Tikiuosi, kad bent šį kartą išgirsite suglumusių abiturientų prašymus. |
9 |
Mantė
(Jonava)
2024-06-14 / 13:51
|
Turbūt jau kiti viską pasakė, tai net nereikia nieko pridurt. |
10 |
Paulius
(Šiauliai)
2024-06-14 / 01:13
|
Kalbu iš dalies bandydamas apraminti publiką. Esu praeitų metų abiturientas. Perskaičius komentarus, nusprendžiau pats padaryti egzamino klausymo ir skaitymo užduotis. Nu, ir žinokit, nei jos C1 lygio, nei didžiulio sunkumo. Sunkiausias žodis klausyme buvo "foster", kas yra B2 lygio žodynuose, o ir skaitymas nesunkus, nes lengvai galima pagal teksto kontekstą ir anglų žodžių junginius surasti teisingą atsakymą. O ir aš toli gražu ne dešimtukininkas buvau. |
11 |
Gabrielė
(Vilnius)
2024-06-13 / 23:09
|
Egzamine pateiktos užduotys ne pagal lygį, tekstai atitiko c1 lygį, kai mokomes b1-b2. Dar prisimenant klausymosi užduotis, kurios tyčia bande sužlugdyti jauną žmogų ir jo rezultatus. Tai yra nesąžininga! |
12 |
Ugnė
2024-06-13 / 22:25
|
Anglų kalbos valstybinio brandos egzamino klausymo užduotis buvo pernelyg sudėtinga dvyliktokų lygiui. Buvo sunku suprasti, apie ką kalbama, o juo labiau atlikti užduotis. Skaitymo dalies paskutinės užduotys taip pat neatitiko mokykloje mokomo B2 lygio. |
13 |
Rusnė
(Radviliškis)
2024-06-13 / 21:49
|
Užduotys ne pagal lygį, b lygis tikrai neatstojo b lygio, nepamirškime to, kad buvo užduočių akademinio lygio kurio mokykloje mūsų nemoko, tai skamba nesąžiningai |
14 |
Viktorija
2024-06-13 / 18:37
|
ne egzaminas, o PASITYČIOJIMAS. Užduotys nei mokyklinio lygio neatitiko, nei realybėje yra taip kalbama, atsižvelgiant koks buvo listeningas |
15 |
Aldas
2024-06-13 / 16:06
|
Pateiktos užduotys listening and reading dalyse neatitko to kas buvo mokoma gimnazijoje. Gimnazijoje mokamas B2 lygis, o atėjus į egzaminą buvo pateiktos C1 lygio užduotys. Listening dalyje mokinius tyčia bandė sumaišyti ir neleido pasiekti geriausių įmanomų rezultatų. |
16 |
Milda
(Vilnius)
2024-06-13 / 13:43
|
Anglų egzamino užduotys buvo sunkesnės nei B2 lygis |
17 |
Austėja
2024-06-13 / 13:06
|
Klausymo dalyje nepadėjo nei susikoncentravimas nei garso reguliavimas. Skaitymo dalyje buvo labai sunku suprasti tekstus ir teisingai atlikti užduotis. Tokioms užduotims reikėtų skirti dvigubai daugiau laiko. |
18 |
Simas
2024-06-13 / 12:47
|
Klausymo ir skaitymo užduotys visiškai neatitiko B2 lygio:) |
19 |
Rusnė
2024-06-13 / 11:58
|
Klausymas, bei skaitymas neatitiko lygio. T.y. mokykloje mokomas aukščiausias galimas B2 lygis, tačiau egzamine buvo pasiektas C1, kas sutrikdė pasiekti geresnių rezultatų. Klausymo užduotyje kalbėjimas vyko per greit, nepavyko įsiklausyti ir suprasti ką norima pasakyti. |
20 |
Raminta
(Kaunas)
2024-06-13 / 09:22
|
Nša šiais metais labai jau persistengė su listeningo pirma užduotimi bei readingo paskutinėm dviem :) |
21 |
Kamilė
2024-06-13 / 08:39
|
Klausymas, bei skaitymas neatitiko lygio. T.y. mokykloje mokomas aukščiausias galimas B2 lygis, tačiau egzamine buvo pasiektas C1, kas sutrikdė pasiekti geresnių rezultatų. Klausymo užduotyje kalbėjimas vyko per greit, nepavyko įsiklausyti ir suprasti ką norima pasakyti. |
22 |
Rimas
(Kaunas)
2024-06-12 / 23:15
|
Paskutinis readingo tekstas preikalavo daugiau laiko nei jam buvo galima skirti. Pirma klausymo užduotis buvo painiai girdima. |
23 |
Viktorija
2024-06-12 / 22:01
|
Egzamino užduotys neatitiko B2 lygio, kuriuo yra mokoma mokykloje. Nors esu išsilaikius IELTS egzaminą, tačiau net ten užduotys nebuvo sunkios, palyginus su šių metų anglų egzaminu. |
24 |
Guste
2024-06-12 / 21:48
|
Prisidedu prie mastymo, jog valstybinis anglų kalbos egzaminas šiemet buvo sudarytas ne pagal mokymosi lygį ir neatitiko mokinių žinių. |
25 |
Augustė
(Kelmė)
2024-06-12 / 21:29
|
Šių metų anglų kalbos valstybinio brandos egzamino užduotys buvo pernelyg sudėtingos ir komplikuotos. Neįmanoma gauti geriausių įvertinimų. |
26 |
Milginta
(Kaunas)
2024-06-12 / 21:06
|
Listeningo 1 dalies, kuris daugelio nuomone ir supratimu buvo tiesiog per sunkus (nors turėtų būti lengviausia užduotis)kalbama buvo per greitai ir audio įrašas buvo tikrai prastos kokybės, readingas buvo C1 lygio užduotys,kurio mokoma mokyklos kurse nėra. |
27 |
Neda
(Vilnius)
2024-06-12 / 20:40
|
Užduotys neatitiko mokymosi programos lygio, kurią mokėmės mokykloje |
28 |
Sandra
2024-06-12 / 20:17
|
Klausymo dalis buvo žymiai per sunki, žmonėms, kurie anglų mokosi B2 lygiu užduotys yra neįveikiamos, nes tekstai yra sukurti C1 lygiu. |
29 |
Ugnė
2024-06-12 / 16:32
|
Skaitymo ir klausymo užduotys tikrai nebuvo lengvos, neatitiko mokymosi lygio. Be to, klausymo užduotyje kalbėjo labai greitai ir nepavyko nieko suprasti. |
30 |
Emilė
2024-06-12 / 15:26
|
Anglų kalbos valstybinio brandos egzamino klausymo užduotis buvo pernelyg sudėtinga dvyliktokų lygiui. Buvo sunku suprasti, apie ką kalbama, o juo labiau atlikti užduotis. Skaitymo dalies paskutinės užduotys taip pat neatitiko mokykloje mokomo B2 lygio. |