Peticija PRIEŠ istorinių automobilių amžiaus cenzo didinimą iki 40 metų
Parašų: 2 461
€ Paramos: 340.00 EUR
- Autorius: Paulius Leika
- Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimas, Seimo narys Antanas Nedzinskas, Seimo narys Saulius Luščikas
- Parašai renkami iki: 2025-05-26
- Kategorija: Kita
Prisidėkite prie šios peticijos:
Pasirašyti Pasidalinti € ParemtiParamą administruoja ne pelno siekianti organizacija VŠĮ "Peticijos". 100% paramos yra skiriama šios peticijos administravimui (teisinė konsultacija, viešinimas, agitacija, įforminimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas ir kt.).

Peticija prieš istorinių automobilių amžiaus cenzo didinimą iki 40 metų
Adresuota: Lietuvos Respublikos Seimui
Mes, žemiau pasirašę Lietuvos istorinės automobilių kultūros entuziastai, kolekcininkai ir visi, kuriems rūpi technikos paveldas, išreiškiame nepritarimą Seimo nario Antano Nezdinsko ir Sauliaus Luščiko pateiktam įstatymo projektui, kuriuo siekiama minimalaus istorinių automobilių amžiaus cenzo padidinimo nuo 30 iki 40 metų.
Kodėl šis pakeitimas yra žalingas ir nereikalingas?
1. Šis įstatymo pakeitimas nesprendžia jokios problemos
Įstatymų pakeitimai turėtų būti grindžiami realių problemų sprendimu, tačiau iki šiol šio pasiūlymo iniciatorius nedetalizavo, kokią konkrečią problemą jis siekia išspręsti. Istorinių automobilių bendruomenė Lietuvoje nėra tokia didelė, kad darytų reikšmingą įtaką visuomenės gyvenimui ar infrastruktūrai – šiuo metu Lietuvoje oficialiai užregistruota tik apie 2700 automobilių su istoriniu statusu, o jų skaičius nėra ženkliai didėjantis.
Kadangi šie automobiliai naudojami tik retkarčiais, jie nedaro jokios reikšmingos įtakos nei eismo saugumui, nei ekologijai, nei biudžetui. Todėl bet koks siūlymas griežtinti šią sritį atrodo nepagrįstas ir perteklinis reguliavimas, kuriuo tiesiog apsunkinama technikos paveldo išsaugojimo veikla.
2. Jaunimo įsitraukimo mažėjimas
Dabartinė 30 metų taisyklė leidžia jaunesnei kartai aktyviai įsitraukti į istorinių transporto priemonių puoselėjimą. Automobiliai, kurie šiandien sulaukia 30 metų, dažnai yra susiję su dabartinių 30–40 metų žmonių jaunyste, todėl jie turi didesnį emocinį ryšį su šia technika ir nori ją išsaugoti. Padidinus ribą iki 40 metų, istorinių transporto priemonių judėjimas taptų mažiau prieinamas naujiems entuziastams, o tai ilgainiui galėtų lemti mažėjantį šios kultūros puoselėtojų skaičių.
3. Problemos su JAV importuojamais automobiliais
Viena iš didžiausių retro automobilių entuziastų grupių Lietuvoje yra susijusi su retro transporto priemonėmis importuotomis iš JAV. Jei amžiaus cenzas būtų padidintas iki 40 metų, daugelis 30–40 metų senumo automobilių prarastų galimybę gauti istorinės transporto priemonės (ITP) statusą. Tai ypač aktualu dėl registracijos reikalavimų: norint įprastai registruoti JAV automobilį, būtina atlikti tam tikrus konstrukcijos pakeitimus (pvz., žibintų modifikaciją), o tai automatiškai nebeleidžia jam pretenduoti į istorinį statusą. Tai reikštų, kad daugelis į šalį atgabentų automobilių prarastų galimybę ateityje būti registruoti Lietuvoje kaip istoriniai, o jų savininkai patirtų didelius nuostolius.
4. Neigiamas poveikis draudimo apsaugai
Automobiliai, kurie yra tarp 30 ir 40 metų amžiaus, tačiau dėl pakeisto įstatymo nebegalėtų gauti istorinio statuso, nukentėtų pagal Lietuvos draudimo įstatymą. Šiuo metu automobiliai, nepripažinti istoriniais, yra vertinami kaip įprastos transporto priemonės, jiems taikomi standartiniai nusidėvėjimo reikalavimai. Tai reiškia, kad po eismo įvykio jų vertė dažniausiai vertinama remiantis likutine verte atskaičius nusidevėjimą, kuri neatspindi tikrosios automobilio istorinės ar kolekcinės vertės.
Istorinis statusas suteikia automobiliui kultūros vertybės statusą, todėl žalos atlyginimas yra skaičiuojamas pagal kitus kriterijus, įvertinant jo autentiškumą, išliekamąją vertę ir restauravimo kaštus. Netekus šios apsaugos, daugelis savininkų susidurtų su sudėtingais ir ilgai trunkančiais teisiniais procesais, siekdami atgauti realią patirtą žalą po eismo įvykio.
5. Tarptautinių standartų ignoravimas
Dauguma Europos šalių, taip pat ir Tarptautinė istorinių transporto priemonių federacija (FIVA), laikosi 30 metų amžiaus cenzo, pripažindamos, kad ši riba yra tinkama paveldo išsaugojimui. Lietuva, pakeldama šį amžių iki 40 metų, taptų viena iš griežčiausių valstybių šiuo klausimu ir atitrūktų nuo bendrų Europos ir pasaulyje priimtų praktikų.
6. Ekonominės pasekmės
Istorinių automobilių restauravimo verslai, dalių tiekėjai ir kitos su šia sritimi susijusios įmonės patirtų finansinius nuostolius, nes mažėtų žmonių, galinčių registruoti automobilius kaip istorinius, skaičius. Tai ne tik stabdytų šios srities plėtrą, bet ir galėtų paskatinti entuziastus rinktis kitas šalis, kuriose istorinės technikos puoselėjimas yra skatinamas, o ne ribojamas.
7. Neefektyvus reguliavimas
Nors jau istorinį statusą gavę automobiliai jo neprarastų, naujas reguliavimas sukurtų didelių problemų būsimiems istorinių automobilių savininkams. Tai dirbtinai ribotų technikos paveldo išsaugojimą ir užkirstų kelią daugelio automobilių tapimui istoriniais, ypač tiems, kurie šiuo metu yra 30–40 metų amžiaus riboje.
Mūsų reikalavimas
Atsižvelgdami į visus išvardintus argumentus, raginame Lietuvos Respublikos Seimą atmesti šį įstatymo pakeitimą ir išlaikyti dabartinį 30 metų amžiaus cenzą istoriniams automobiliams.
Nors istorinės technikos entuziastų bendruomenė Lietuvoje nėra didelė, tikimės, kad ši peticija susilauks visuomenės palaikymo, nes paveldas – tai ne tik praeitis, bet ir mūsų istorijos išsaugojimas.
- 41
- 0
- 27K
- Parašai
- Komen. (289)
- Žemėlapis
- Kopijuoti nuorodą
Pasirašyti peticiją
# | Vardas | Komentaras |
---|---|---|
1 |
Karina
2025-03-25 / 12:46
|
NE klasikinių automobilių diskriminacijai! Automobilio vertė priklauso ne tik nuo amžiaus. |
2 |
Dovydas
2025-03-24 / 19:25
|
Kai bulkom ir sharanam bus 40metų jie vistiek netaps didelėm klasikom, ar tada istorinis statusas bus suteikiamas nuo 50metų? Vėliau nuo 60? Yra kitų būdų spręst šias problemas, tinginiai pasirinko lengviausią |
3 |
Justina
(Kaunas)
2025-03-24 / 13:11
|
Esu prieš, istorinių transporto priemonių amžiaus didinimą! |
4 |
Dominikas
2025-03-23 / 20:50
|
Ar valstybė neturi svarbesnių reikalų? Tikrai nepritariu tokiai iniciatyvai. Tegul Nedzinskas pradeda rimtai dirbti, o ne vaizduot svarbiai dirbantį. |
5 |
Titas
(Panevėžys)
2025-03-23 / 17:45
|
Laikiau automobili ji saugojau su mintim kad liktu istorinis iki kol sulauks 30metu. Dabar mat jau reiks iki 40metu laikyt… Nusvyra rankos. |
6 |
Martynas
2025-03-23 / 13:58
|
Nepritariu didinti istorinių automobilių amžiaus |
7 |
Egidijus
(Vilnius)
2025-03-23 / 13:49
|
Nepritariu senovinių automobilių amžiaus cenzo ribos didinimui iki 40 metų |
8 |
Andrius
(Kaunas)
2025-03-23 / 13:31
|
Nesutinku dėl istorinio transporto statuso nuo 40 metų amžiaus . Istorinis transportas turi būti nuo 30 metų . |
9 |
Vilius
(Kaunas)
2025-03-23 / 09:00
|
Esu prieš istorinių automobilių registraciją, kai jiems daugiau nei 40 metų. Užtenka 30 metų. |
10 |
Mantas
(Klaipėda)
2025-03-23 / 07:06
|
PRIEŠ istorinių automobilių amžiaus cenzo didinimą iki 40 metų |
11 |
Roman
(Vilnius)
2025-03-22 / 22:01
|
Yra šimtai modelių iš 90tuju kurie jau senai tapo klasika. |
12 |
Tautvydas
(Vilnius)
2025-03-22 / 20:23
|
Nepritariu, Antanas iš viso neturi jokių gerų idėjų. |
13 |
Laurynas
(Gargždai)
2025-03-22 / 18:59
|
Nesutinku su šiom įdėjom, bet jei nenorit istorinių šaranų ir vectru kurių pilnos gatvės, tai amžiu ir didinkit tik europos gamintojų automobiliams, ir nelyskit prie verte kuriančių japoniškų, amerikietiškų ir t.t. automobilių. |
14 |
Valerijus
(Vilnius)
2025-03-22 / 16:19
|
Esu istorinių automobiliu specialistas,aš už 30 metų! |
15 |
Edgaras
(Kaunas)
2025-03-22 / 11:14
|
Palikti reikalavimus, taip kaip jie yra dabar. Jokių didinimu. |
16 |
Juste
2025-03-22 / 10:31
|
Kosmosas 40 metų. Neišsprendžiama jokia problema. |
17 |
Andrius
2025-03-22 / 07:54
|
Istorinių automobilių amžius yra teisingas, jo nereikia didinti |
18 |
Jovita
(Šiauliai)
2025-03-22 / 04:25
|
Nepritariu senų automobilių amžiaus didinimui iki 40metų |
19 |
Mindaugas
2025-03-21 / 23:02
|
Nieko nereikia keisti, viskas gerai ir taip,o 40metų riba yra tikrai per didelė. |
20 |
Piotr
(Kaunas)
2025-03-21 / 22:00
|
40 visiškai neatitinka realybės. 20 metų auto laikoma laužu ir vos perėina TA, kaip tada išlaikyti tą automobilį iki 40metų? net ir 30 jau per daug. |
21 |
Linas
2025-03-21 / 19:21
|
Nepritariu senovinių automobilių amžiaus cenzo ribos didinimui iki 40 metų |
22 |
Santa
2025-03-21 / 16:21
|
Nepritariu, Antanai neturi ką veikt, tai užleisk kitiems savo kėdę ir būk ramus. |
23 |
Mantas
(Šiauliai)
2025-03-21 / 14:11
|
Nepritariu senų automobilių amžiaus didinimui iki 40metų |
24 |
Margiris
(Vilnius)
2025-03-21 / 10:37
|
Nepritariu amziaus cenzo didinimui. Nedzinskai, uzsiimk svarbiais darbais arba atlaisvink vieta. |
25 |
Neidas
(Kaunas)
2025-03-21 / 10:17
|
Nepritariu senų automobilių amžiaus didinimui iki 40metų |
26 |
Jonas
(Panevėžys)
2025-03-21 / 08:36
|
Lietuvoje 2600 senoviniu automobiliu skaitosi per daug??? |
27 |
Adrijus
(Kaunas)
2025-03-21 / 08:34
|
Antanai darai geda savo partijai! Daugiau nebebalsuosiu jeigu priimsit si istatyma! |
28 |
Deividas
(Klaipėda)
2025-03-21 / 07:51
|
Nepritariu senoviniu automobiliu amžiaus didinimo iki 40 metu statusui. |
29 |
Domas
(Vilnius)
2025-03-20 / 23:05
|
Nepritariu senovinių automobilių amžiaus cenzo ribos didinimui iki 40 metų |
30 |
Gintaras
(Jurbarkas)
2025-03-20 / 22:06
|
Nepritariu senų automobilių amžiaus didinimui iki 40metų |