Raginame atšaukti Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nutarimą DĖL KELEIVIŲ VEŽIMO BILIETŲ KAINŲ PATVIRTINIMO


Parašų: 2 417
Paramos: 135.00 EUR


  • Autorius: Fridays for Future Lietuva
  • Adresuota: Vilniaus miesto savivaldybės taryba, Lietuvos Respublikos seimas, Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija, Lietuvos socialdemokratų partija, Lietuvos Laisvės partija, Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai,
  • Parašai renkami iki: 2025-07-01
  • Kategorija: Kita

Prisidėkite prie šios peticijos:

Pasirašyti Pasidalinti Paremti

Kiekvienas šiai peticijai paaukotas 1 EUR leidžia mums pasiekti apie 500 žmonių.

Paramą administruoja ne pelno siekianti organizacija VŠĮ "Peticijos". 100% paramos yra skiriama šios peticijos administravimui (teisinė konsultacija, viešinimas, agitacija, įforminimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas ir kt.).


Santrauka: Vilniaus miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą stipriai kelti viešojo transporto kainas: trumpalaikio bilieto kaina kils nuo 0,6 iki 1,25 eur., mėnesio bilietas brangs nuo 29 iki 38 eur., o metinis bilietas brangs nuo 310 iki 405 eur. Nepritariame viešojo transporto bilietų kainų kėlimui, nes: dauguma gyventojų viešąjį transportą žmonės renkasi būtent dėl ekonominių veiksnių; viešuoju transportu naudojasi mažiau pasiturinčios visuomenės grupės; viešasis transportas yra esminė miesto paslauga; branginimas prieštarauja Nacionaliniam energetikos ir klimato srities veiksmų planui bei nėra numatyta, kam bus panaudotos surinktos lėšos.





Sausio 29 dieną Vilniaus miesto taryba pritarė tam, kad būtų svarstomas projektas dėl viešojo transporto bilietų kainų kėlimo. UŽ projekto pateikimą balsavo 29 tarybos nariai, PRIEŠ – 20, susilaikė vienas narys. Pagal naujus planus, vienkartinių ir terminuotų bilietų kainos padidės beveik dvigubai, o tai reikšmingai apsunkins viešojo transporto prieinamumą gyventojams.

Dėl ko nepritariame viešojo transporto bilietų kainų kėlimui?

1) DAUGUMA GYVENTOJŲ VIEŠĄJĮ TRANSPORTĄ RENKASI DĖL EKONOMINIŲ VEIKSNIŲ, siekdami taupyti. Remiantis Vilniaus miesto teritorijos bendrojo plano gyventojų apklausos rezultatais (2016 m.), trys pagrindinės priežastys, kodėl visuomenė renkasi kelionei viešąjį transportą: neturi automobilio (20 proc.), mažesnės išlaidos (17 proc.), nereikia ieškoti automobilio stovėjimo vietos ir/ar už ją mokėti (17 proc.). Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimai didinti viešojo transporto bilietų kainas tiesiogiai prieštarauja gyventojų poreikiams ir lūkesčiams.

2) VIEŠUOJU TRANSPORTU NAUDOJASI BŪTENT PAŽEIDŽIAMIAUSIOS VISUOMENĖS GRUPĖS. Mažesnes pajamas gaunantys žmonės gyvena tvariausiai iš visų miesto gyventojų, nes jų ekonominė situacija lemia mažesnį vartojimą ir išteklių naudojimą. Tačiau dabar savivaldybė, užuot skatinusi ekologiškiausius gyventojus, ruošiasi atimti jų galimybes laisvai judėti po miestą ir šios grupės patirs didžiausią finansinę naštą.

3) VIEŠASIS TRANSPORTAS AUTOBUSAIS IR TROLEIBUSAIS YRA ESMINĖ PASLAUGA (mažinanti sveikatai kenkiančią oro taršą, spūsčių mastą, poreikį brangiai kelių infrastruktūrai ir parkavimo vietoms), kurią mokesčių mokėtojams turi užtikrinti miesto valdžia.

4) 2023 m. vykdytos apklausos duomenimis net 72 % apklaustųjų keleivių neturi asmeninio automobilio ir kelionėms sostinėje dažniausiai renkasi viešąjį transportą. Šie gyventojai jau yra pasirinkę aplinkai draugiškesnį keliavimo būdą, dalis jų yra priklausomi nuo viešojo transporto, tačiau pakėlus bilietų kainas, užuot gavę „saldainį“ už ekologišką elgseną, šie gyventojai gaus „bizūną“.

5) „JUDU“ NĖRA PATEIKUSI VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANO, kuriame atsispindėtų, ką planuojama nuveikti už kasmet dėl bilietų pabrangimo surenkamus 20 mln. Eurų. Sausio 28 dieną susitikome su Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos - JUDU“ administracija ir vadove - paprašėme atsiųsti konkretų planą, gavome pažadą, kad dokumentai bus pateikti, bet nesulaukėme atsakymo iš įmonės.

6) BRANGINIMAS PRIEŠTARAUJA NACIONALINIAM ENERGETIKOS IR KLIMATO SRITIES VEIKSMŲ PLANUI, kuriuo siekiama sumažinti transporto sektoriuje susidarančias šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. Viena minimų priemonių yra T23-E – darnaus judumo skatinimas, kuris apima viešojo transporto patrauklumo didinimą mažinant bilietų kainas/padarant nemokamu, sudarant galimybę greitesniam judėjimui, patogiam persėdimui. Šią priemonę planuojama įgyvendinti iki 2030 m. ir planuojama, kad šios priemonės įgyvendinimas leis pasiekti 619,90 GWh sutaupymą ir suminis šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų sumažinimo efektas sieks 152,56 tūkstančių tonų CO2 ekvivalento.

Todėl reikalaujame:

1) Lietuvos Respublikos Prezidentą Gitaną Nausėdą teikti dekretą dėl viešojo transporto paslaugos įperkamumo.
2) Lietuvos Respublikos seimą, Lietuvos socialdemokratų partiją ir Susisiekimo ministrą Eugenijų Sabutį parengti įsakymą, reikalaujantį įvesti ribojimą, kad mėnesio bilietas kainuotų ne daugiau 28 eur./mėn. ir pripažinti netekusiu galios Vilniaus miesto Tarybos 2025 metų kovo 5 d sprendimą ,,Dėl keleivių vežimo bilietų kainų patvirtinimo".

Pasirašyti peticiją

Kiekvienas šiai peticijai paaukotas 1 EUR leidžia mums pasiekti apie 500 žmonių su peticijos žinute ir surinkti daugiau parašų. Paramą administruoja ne pelno siekianti organizacija VŠĮ "Peticijos". 100% paramos yra skiriama šios peticijos administravimui (teisinė konsultacija, viešinimas, agitacija, įforminimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas).


      Jokios kitos informacijos nesiųsime
# Vardas Komentaras
1 Vidas (Vilnius)
2025-03-06 / 22:02
Manau gyventoju vieningumas gali atsverti savivaldybes daugumos Tarybos nariu kliedesius
2 Laima (Vilnius)
2025-03-06 / 22:01
Esu prieš 30 min bilietų panaikinimą ir drastišką pabrangimą.
3 Žana (Vilnius)
2025-03-06 / 22:00
Nesutinku su viešojo transporto kainų tokiu kėlimu bei 30 min bilieto naikinimu
4 Algimantas (Vilnius)
2025-03-06 / 22:00
Ne-30 min.trukmės pravažiavimo naikinimui. O kainos pakėlimas turi būti "pasvertas"
5 Gitana (Vilnius)
2025-03-06 / 22:00
As naudoju tik 30min bilietus, tai ju panaikinimas man yra absurdiskas, nes kaina dabar isaugs nuo 0,65 iki 1,25€.
6 Viktorija (Vilnius)
2025-03-06 / 21:53
Kainos apsurdas. Palikti kainas reikia tokias kokios jos yra
7 Alina (Vilnius)
2025-03-06 / 21:51
Prieštarauju 30 min bilieto panaikinimui! Ir tiek sukeltoms sumoms!!! Absurdas!!!!
8 Skaistė (Vilnius)
2025-03-06 / 21:38
Nesutinku, kad būtų panaikintas 30 min. bilietas.
9 Natalija (Vilnius)
2025-03-06 / 21:19
Kategoriškai nesutinku su drąstišku bilietų kainų kėlimu ir 30min bilieto naikinimu. Iki darbo 3 stotelės,iš principo važinėsiu automobiliu. Būtinas 10min arba 15min bilietas!
10 Gabija (Vilnius)
2025-03-06 / 21:02
Nesutinku, kad būtų panaikintas 30 min. bilietas.
11 Emilija (Vilnius)
2025-03-06 / 21:01
Esu prieš viešojo transporto 30 min bilieto naikinimą.
12 Loreta (Vilnius)
2025-03-06 / 20:55
Nesutinku su viešojo transporto kainų tokiu drąstišku kėlimu bei 30 min bilieto naikinimu.
13 Astera (Vilnius)
2025-03-06 / 20:52
Viešuoju važiuoju kasdien po kelis kartus. Kaskart kelionė trunka mažiau nei pusvalandį.
14 Ruta (Vilnius)
2025-03-06 / 20:47
Esu prieš viešojo transporto bilietų branginimą bei 30 min bilieto naikinimą!
15 Gabriela (Vilnius)
2025-03-06 / 20:39
Jei žalioji sostinė, tai ir sprendimus priimkime žalius
16 Deimantė (Vilnius)
2025-03-06 / 20:33
Didžiausia problema Vilniuje yra kamščiai ir stovėjimo vietų trūkumas. Viešasis ttransportas labai nepatogus, kai kur važiuoja vis kartą, du per valandą, ir dar turi prastovėti kamštyje pergrūstame autobuse. Koks tikslas tokio sprendimo? Kad visi dar labiau kamščiais grūstų gatves, nes viešuoju važiuoti neapsimoka?
17 Nerijus (Vilnius)
2025-03-06 / 20:29
Kada pagaliau viešojo transporto vairuotojai VILNIUJE išmoks vairuoti?! Bent kartą į savaitę tenka stebėti kaip sužaloja kokią bobutę stagiai stabdydami arba išiminėdami posukius maksimaliai spauzdami gazo pedalą. Kokybė ir ypač vairuotojų kultūra visomis prasmėmis yra apgailėtina Vilniaus mieste.
18 Irena (Vilnius)
2025-03-06 / 20:26
Nesutinku, kad būtų panaikintas 30 min. bilietas.
19 Nijolė
2025-03-06 / 20:17
Nesutinku su viešojo transporto kainų kėlimu bei 30 min bilieto naikinimu.
20 Ieva (Vilnius)
2025-03-06 / 20:10
Būtina įvest 15 min bilietą bei palikt 30 min bilietą. Daugiau nei pusė miesto gyventojų net 30 min bilieto neišnaudoja kasdien keliaudami VVT.
21 Ajus (Vilnius)
2025-03-06 / 20:09
Viešasis transportas mieste turi būti visiems prieinamas.
22 Valerija (Vilnius)
2025-03-06 / 20:00
Esu prieš tokį didelį kainų šuolį bilietams transportui. Prašau svarstyti ir tai, kad bent jau nuo 75 metų būtų leista žmonėms naudotis bilietu skirtu nuo 80. Kiek jau tokio amžiaus žmonių važinėja? Gėda net apie tai kalbėti. Keičiasi merai, o padėtis tik blogėja...
23 Jūratė (Vilnius)
2025-03-06 / 19:38
Beveik visos mano kelionės užtrunka 10-20 minučių. Esu prieš 30 minučių bilieto naikinimą.
24 Jolanta (Vilnius)
2025-03-06 / 19:33
Nepritariu drastiškam kainų kėlimui ir 30 min. trukmės bilieto naikinimui
25 Irena (Vilnius)
2025-03-06 / 19:32
Prieš panaikinimą 30 min.bilieta ir tokiam pabrangimui bilietų
26 MILda
2025-03-06 / 19:29
Kasdien naudojuosi viešuoju transportu, kelionė niekuomet netrunka ilgiau nei 30 min.
27 Joana (Vilnius)
2025-03-06 / 19:21
Biudžetą gynybai didinate iš mūsų sąskaitų? Dar čia ko! O kai kudakojate per pusę planetos ,apie pasekmes galvojate? Nu jau ne! Iš principo su dviračiu važinėsiu. Arba pėsčiomis vaikščiosiu.
28 Aleksandr (Vilnius)
2025-03-06 / 18:54
Esu prieš bilietų kilimo kaina. Esu prieš bilieto panaikinima 30 minučių. Grąžinkite juos staigiai. Dauguma naudoja ir perka 30 minučių bilieta. Įveskite dar 15 minučių bilieta
29 Rasa (Vilnius)
2025-03-06 / 18:35
ne tik gražinti 30 min bilietus, bet ir įvesti 15-os ar 10-ies min bilietus. Daugeliui tereikia vienos ar dvejų stotelių ir tuomet važiuoja zuikiu... jei galėtų patogiai sumoketi nedidelę sumą – savivaldybė surinktų ženklią sumą iš tokiu trumpų distancijų
30 Dorota (Vilnius)
2025-03-06 / 18:34
Esu prieš viešojo transporto bilietų kainų didinimą