Dėl Klaipėdos Valstybinio Jūrų Uosto plėtros planų Žvejybos uosto rajone Klaipėdoje
Parašų: 355
€ Paramos: 70.00 EUR
Pasiekus 100 parašų ir 250 EUR paramos, peticija bus priimta administravimui VŠĮ Peticijos.- Autorius: Laura Gedgaudaitė-Domarkienė
- Adresuota: LR Susisiekimo ministerija, LR Aplinkos ministerija, Klaipėdos miesto savivaldybė
- Parašai renkami iki: 2025-06-26
- Kategorija: Kita
Prisidėkite prie šios peticijos:
Pasirašyti Pasidalinti € Paremti
Planai plėsti uosto teritorijas gyventojų namų sąskaita kilo dar praėjusiame amžiuje. Jais remdamasis Klaipėdos uostas nuosekliai planuoja miesto uzurpaciją, įvairios rūšies tarša sukeldamas rajono gyventojams nepakeliamas gyvenimo sąlygas, o po to siūlydamas jiems išsikelti iš savo namų ir taip užimdamas ištisas gatves.
2011 m. birželio 30 d. Klaipėdos miesto savivaldybės taryba patvirtino uosto ir rezervinės uosto teritorijos tarp Baltijos pr. tęsinio ir Senosios Smiltelės g., Klaipėdoje, detalųjį planą (https://www.klaipeda.lt/data/wfiles/file3764.pdf). Jame numatyta, kad uostui yra priskirta teritorija, esanti Mituvos g. 2, Strėvos g. 4, Strėvos g. 5 ir Strėvos g. 7 (https://www.klaipeda.lt/data/public/uploads/2020/07/t1-196pr2.pdf). Ši žemė seniau žemėlapyje buvo žymima „Žvejų sodybų” pavadinimu. Dabar ji apleista, likę tik buvusių pastatų pamatai, o pati teritorija apaugusi žole ir krūmais. Aptariamas sklypas yra apsuptas gyvenamųjų namų. Aplinkinių namų gyventojai šioje teritorijoje vedžioja šunis, tarp pamatų kartais žaidžia vaikai. Iš vakarinės pusės driekiasi niekaip neatribotas uosto geležinkelis. Geležinkelio sąstatai neretai būna atviri, gabena birius, dulkančius krovinius, kurių dulkės nusėda aplinkinių namų gyventojų butuose. Traukiniai net naktį važiuoja dideliu greičiu, kartais naudoja garsinius signalus. Nuo traukinių keliamo triukšmo, ypač esant Vakarų krypties vėjui, kenčia visi aplinkinių namų gyventojai.
Visa tai tęsėsi ilgus metus. Tačiau 2022 m. parengta detaliojo plano korektūra (https://www.klaipeda.lt/lt/naujienos/7654/parengta-uosto-ir-rezervines-uosto-teritorijos-tarp-baltijos-pr.-tesinio-ir-senosios-smilteles-g.-klaipedoje-detaliojo-plano-korektura-suplanuotos-teritorijos-dalyje-sklypams-kurie-detaliajame-plane-pazymeti-numeriais-01-ir-01a:3069), kurioje pakeistas žemės sklypo naudojimo būdas. Buvusi pagrindinė žemės naudojimo paskirtis – visuomeninė teritorija (skirta visuomenės poreikiams) – pakeista į susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objektų teritoriją. Paprastai tariant, ši teritorija ateityje būtų skirta transporto infrastruktūrai ir su ja susijusiems objektams. Sklype būtų leidžiama tiesti kelius, statyti transporto paskirties pastatus (pvz., logistikos centrus, garažus), įrengti ryšių bokštus, statyti elektros pastotes, katilines ar kitus inžinerinius statinius, susijusius su transporto aptarnavimu. Maksimalus pastatų aukštis numatomas iki 5 aukštų, todėl teritorijoje galėtų iškilti vidutinio aukštingumo statiniai (iki ~20 m aukščio). Detaliojo plano korektūros aiškinamajame rašte nėra tiksliai nurodoma, kokia konkreti veikla bus vykdoma sklypuose. Jame teigiama, kad, priklausomai nuo teritorijos nuomininko veiklos pobūdžio, ten gali būti vykdomi įvairūs, tame tarpe ir birių krovinių bei naftos krovinių iškrovimo darbai.
Kitaip tariant, ši žemė planuojama naudoti miesto ir uosto susisiekimo infrastruktūros reikmėms (o ne, pavyzdžiui, gyvenamiesiems namams ar rekreacijai).
Žiniasklaidai susidomėjus uosto planais, 2025 m vasario 19 d. žiniasklaidoje Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pripažino, kad teritorija yra išnuomota įmonei UAB „Neto terminalas“, kuri čia planuoja vykdyti automobilių krovos ir saugojimo veiklą (https://www.atviraklaipeda.lt/2025/02/19/uostas-vis-labiau-arteja-prie-gyvenamuju-namu/).
2025 m. kovo 6 d. vykusiame Klaipėdos Žvejybos uosto rajono, Klaipėdos miesto ir uosto valdžios susitikime „Neto terminalas“ direktorius Tomas Eirošius patvirtino, kad įmonė teritoriją yra išsinuomavusi 25 metų laikotarpiui (https://zvejusodybos.com/wp-content/uploads/2025/03/Susitikimo-protokolas.pdf). Pagrindinė numatoma veikla bus automobilių krova, įvažiavimas bus iš Baltijos prospekto per sklypą Strėvos g. 5. Kaip atrodo tokia įmonės veikla ir koks sunkiasvoris transportas naudojamas automobiliams transportuoti, galima pamatyti pačios įmonės „Neto terminalas“ internetinėje svetainėje (https://netoterminalas.lt/galerija/). Nuo tokios veiklos padarinių neapsaugos jokios numatytos triukšmą ir oro taršą mažinančios priemonės.
Šalia uosto teritorijos gyvenantys gyventojai turi karčią tokios kaimynystės patirtį ir skundžiasi, kad jau dabar uosto veikla ir neatribotas geležinkelis kelia triukšmą, oro taršą bei kelia pavojų vaikams ir gyvūnams. O kai planuojamoje aikštelėje įsikurs uosto teritorijos nuomininkas, vieną dieną ten sunkiasvoriu transportu gali būti transportuojami automobiliai, o kitą – jau iškraunami birūs ar naftos kroviniai. Ir ta veikla bus vykdoma 24-22 metrų atstumu nuo gyvenamųjų namų. Kokios yra tokios veiklos pasekmės aplinkai mes puikiai žinome iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO veiklos pavyzdžio, kai metų metais buvo neįmanoma suvaldyti aplinkos taršos kietosiomis dalelėmis, o Klasco vadovai tik atsirašinėjo arba ignoruodavo gyventojų skundus (https://www.lrt.lt/naujienos/verslas/4/1678733/klaipedos-valdzia-bando-stabdyti-klasco-planus-uoste-imone-nori-grizti-prie-krovu-didinimo).
Žvejybos uosto rajone gyvena maždaug 12 tūkst. žmonių. Šiuo metu Sulupės g. 3a statomas 12 butų mažaaukštės statybos klinkeriu dekoruotas „Kolibris“ (https://kolibrisbygvhouse.lt/). Žiniasklaida teigia, kad šio namo projektiniuose pasiūlymuose numatyta, jog šio pastato „miegamųjų langai orientuoti į šiaurės vakarų pusę” (https://www.atviraklaipeda.lt/2020/11/12/zvejybos-uosto-rajone-nauji-daugiabuciai-namai/). Tai yra kaip tik į aptariamą teritoriją, kurioje planuojama vykdyti pramoninę veiklą.
Žvejybos uosto rajone bendrų poilsio zonų, kurie galėtų būti traktuojami kaip atskirasis želdynas, nebėra. Gyventojai kenčia nuo nuolatinio triukšmo ir oro taršos iš uosto pusės. Šios problemos nesprendžiamos dešimtmečiais, o dabar dar gresia ir asfaltuotos aikštelės įrengimas vietoj vienintelio – galimo – žaliojo ploto.
Vietoje to, kad aptariamoje teritorijoje įrengti aplinkinių namų gyventojams rekreacinę zoną, valdininkai perdavė ją uostui, ir dabar mes turime gaišti savo laiką tam, kad aiškinti miesto ir uosto valdžiai, jog mes turime teisę gyventi švariai ir saugiai, jog mums po langais reikia ne „kombinuoto su želdiniais akustinio ekrano”, o parko ir poilsio vietų.
Numatomi teritorijos planavimo sprendiniai neatitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies nuostatos, įpareigojančios teritorijų planavimo dokumentus „atsižvelgti į visuomenės poreikius, (…) žemės ir kito nekilnojamojo turto valdytojų, naudotojų ir trečiųjų asmenų interesus ir teises”. Teritorijų planavimo dokumento korektūra akivaizdžiai pablogins greta esančios gyvenamosios teritorijos naudotojų padėtį labiau nei iki jos rengimo.
1. Akustinė tarša: uosto veiklos vykdymas prie pat gyvenamųjų namų lems nuolatinį triukšmo lygio padidėjimą, ypač dėl sunkiasvorio transporto srautų ir krovininių operacijų, kurios daugeliu atvejų vyksta ir naktį.
2. Oro tarša: pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą, veikla, kurios metu išskiriami kietosios dalelės (PM10, PM2.5) ir lakiųjų organinių junginių emisijos, turi būti reglamentuojama ir ribojama
3. Grunto vibracijos: nuolatinis sunkiasvorio transporto judėjimas ir uosto veikla neabejotinai generuos seisminius virpesius, galinčius pakenkti ne tik gyvenamųjų pastatų konstrukcijoms, bet ir jų energetiniam efektyvumui, didinant pastatų nusidėvėjimą.
4. Vizualinė tarša ir nekilnojamojo turto nuvertėjimas: uosto infrastruktūros atsiradimas gyvenamosios aplinkos vizualinėje perspektyvoje prieštarauja darnaus miesto planavimo principams. Uosto veiklos matomumas pro langus ir padidėjusi aplinkos tarša gali lemti butų rinkos vertės sumažėjimą, o tai pažeidžia gyventojų teisėtus lūkesčius dėl turto vertės išsaugojimo.
Mes, šios teritorijos gyventojai, jaučiame didelį nerimą ir susirūpinimą dėl numatytos uosto teritorijos plėtros. Manome, kad planuojami darbai reikšmingai pažeidžia aplinkinių gyvenamųjų rajonų gyventojų teisę gyventi švarioje ir saugioje aplinkoje, kurioje nebūtų perteklinės aplinkos taršos, galinčios sukelti įvairius sveikatos sutrikimus. Todėl reikalaujame sugrąžinti teritorijos, esančios adresu Mituvos g. 2, Strėvos g. 4, Strėvos g. 5 ir Strėvos g. 7, visuomeninę paskirtį ir įrengti parką su poilsio zonomis. Taip pat šioje teritorijoje apriboti uosto plėtrą, ir, siekiant sumažinti bėginio transporto keliamą triukšmą ir taršą, perkelti traukinių eismą į uosto teritoriją, o uosto teritorijoje izoliuoti traukinių keliamą garsą garso izoliavimo sienele.
Pasirašyti peticiją
# | Vardas | Komentaras |
---|---|---|
1 |
Aurimas
(Klaipėda)
2025-03-31 / 10:49
|
Daugiau darykite dėl , žmoniu ,o ne dėl pinigines prisikišti norinčiu senių.Už ka mes balsuojame ,kad i mūsų balsa neatsižvelgiama ,visada kur pinigai ten teisybės nerasi. |
2 |
Mikšienė
2025-03-31 / 07:37
|
Sukurkite kažką gražaus žmonėms,gražų parkeli,vaikams aikštelę,o neužkraukite savo konteineriais |
3 |
Aleksandr
(Klaipėda)
2025-03-30 / 21:07
|
Esu prieš uosto plėtrą ir tokios aikšteles statybos link gyvenamųjų namų. Per daug dulkių, triukšmo jau dabar yra ir krovininio transporto eismo tuose gatvėse, kuriose eismas draudžiamas. Tokiai veiklai pakankamai vietos miesto pakraštyje su visa reikiama infrastruktūra. Įrenkite poilsio aikštelę/parką gražu, su fontanais, supynem ir žaluma ir medžiais, kad butu maloni aplinka. |
4 |
Ineta
(Klaipėda)
2025-03-30 / 19:24
|
Prieš uosto plėtrą. Sodinkim medžius ,o ne taršias įmones. |
5 |
onute
2025-03-30 / 16:34
|
as uz zalia Klaipeda, uz mazus versliukus, uz turizma, pramogas |
6 |
Kęstutis
2025-03-30 / 14:28
|
Tokią didelę teritoriją turi, bet būtinai žmonėm po langais. |
7 |
Violeta
2025-03-30 / 13:40
|
Tikrai uostas gali efektyviau ir ekonomiškiau naudoti jau esamą teritoriją |
8 |
Arunas
(Klaipėda)
2025-03-30 / 11:26
|
Pasirašau peticija kategoriškai prieš dėl Klaipėdos Valstybinio Jūrų Uosto plėtros planų Žvejybos uosto rajone Klaipėdoje |
9 |
Galina
2025-03-30 / 07:31
|
Labai didelis gyvenomuju namu kvartalas vel turi kentėti nesveika atmosfera,kaip Vitės kvartalas kenčia nuo Klasko. |
10 |
Loreta
(Klaipėda)
2025-03-29 / 22:19
|
Uosto plėtra kelia didžiulį pavojų gyventojų sveikatai, uosto veikla nekontroliuojama ekologine prasme ir tai puikiai matoma žvelgiant į Sportininkų g. ir aplinkinius rajonus. Nenorime gyventi užterštoje teritorijoje, kenčiant nuo oro taršos |
11 |
Algirdas
2025-03-29 / 21:30
|
Uostas visiškai ignoruoja gyventojų poreikius, uždaryti visi priėjimą prie kur šių marių, |
12 |
Edita
(Klaipėda)
2025-03-29 / 20:58
|
Reikia nutraukti tą Uosto savivalę, okupuoja visq Klaipėdos pakraštį, nereagiojama į gyventojų pageidavimus. |
13 |
Mantas
2025-03-29 / 20:46
|
Nenoriu, kad vaikas būtų nuodijamas. Geriau įrenkite poilsio aikštelę. |
14 |
Ramūnas
(Klaipėda)
2025-03-29 / 17:36
|
Didelis uosto triukšmas ypač naktį vykdomi krovos darbai girdimi ir už kelių kilometrų. |
15 |
Rita
(Klaipėda)
2025-03-29 / 15:29
|
Uždrausti uostui taip pat statyti vandenilio gamykla. Uosto maf..ja nori vogti mūsų gela vandeni ir gaminti detalus. Tai nusikaltimas |
16 |
Violeta
(Klaipėda)
2025-03-29 / 15:17
|
Uosto plėtrai yra pakankamai plotų už šio rajono ribų |
17 |
Skaistė
(Klaipėda)
2025-03-29 / 14:24
|
Daugiau priėjimo prie jūros ir švaraus oro miesto gyventojams, ne visi gali keliauti į tolimus kurortus. |
18 |
Neringa
(Klaipėda)
2025-03-29 / 11:17
|
Nepalaikau , kad butu naikinami musu zalieji plotai. |
19 |
Lina
2025-03-29 / 00:18
|
Tik už poilsio parką ir taip žaluma iš miestų dingsta |
20 |
Lijana
(Klaipėda)
2025-03-28 / 22:26
|
Reikia poilsio parko vaikams, senjorams ir suaugusiems, o ne krovos aikštelės. |
21 |
Edita
2025-03-28 / 20:43
|
Uostas neturi teisės atimti žmonėms gyvenimo! Darykite žaliąją zoną, parką, o ne krovos aikšteles. |
22 |
Jolanta
(Klaipėda)
2025-03-28 / 17:55
|
Nesutinku,kad iš žmonių būtų atiminėjamos žaliosios poilsio zonos. Esu prieš tokią veiklą. |
23 |
Ričardas
(Klaipėda)
2025-03-27 / 18:09
|
Tokiai veiklai pakankamai vietos miesto pakraštyje su visa reikiama infrastruktūra. Vėl neapgalvotai (kaip jau perkelta perkėla) kišama į miesto vidurį, o paskui imituosim naujai atsiradusių problemų sprendimą |
24 |
Rima
(Klaipėda)
2025-03-27 / 18:05
|
Nuo uosto Žvejybos uosto rajone sklinda triukšmas ir dulkės. Prie namų irengus aikštelę,tarša dar padidės. |
25 |
Dalia
2025-03-27 / 12:40
|
Żemė yra visų.Nesutinku,kad iš žmonių būtų atiminėjamos žaliosios poilsio zonos. |
26 |
Aurimas
(Klaipėda)
2025-03-27 / 12:34
|
Esu prieš tokią aikštelę. Perdaug dulkiu,triukšmo jau dabar yra |
27 |
Danutė
(Klaipėda)
2025-03-27 / 12:19
|
Tik pradėjo gražėti mūsų rajonas! Labai džiaugėmės! Nereikalinga jokia krovinių aikštelė, prie pat gyvenamųjų namų! Turėkit sąžinės , verslininkai.!!! |
28 |
Andžela
2025-03-27 / 11:36
|
Užtenka triukšmo, dulkių ir netvarkos mūsų rajone. Esu prieš tokią aikštelę |